7 tips för att skapa vantrivsel på jobbet!



Vi fortsätter här serien om hur du sabbar ditt liv! Denna gång handlar det om hur du sabbar för dig själv och dina kollegor på jobbet.

7 tips!

·  Bannlys önskemål och fokusera på klagomål. Det skapar en negativare stämning och bidrar till sämre gruppsammanhållning.
·  Har du inget negativt att säga till/om dina kolleger så var tyst. Kritisera dina kollegor ofta, be aldrig om goda råd och sprid skvaller. Det är ett bra sätt att trycka ner dina kollegor så att du själv kan framstå som mycket bättre. Och så minskar risken att någon skulle råka se dina brister.
·  Ta fasta på det som misslyckats. Om endast ett av fem projekt är misslyckat, så ägna tid och kraft åt att analysera det som misslyckades och bortse från det som lyckades. Det sänker effektivitet och gör arbetslaget osäkert.
·  Inför inga nya rutiner på arbetsplatsen. Hälsa aldrig på dina kollegor på morgonen, fråga aldrig hur det går för kollegorna och erbjud aldrig en hjälpande hand, när någon verkar ha mycket att göra. Ignorera dina kollegor helt om du inte har något kritiskt att säga. Sköt ditt och skit i andra.
·  Se till att ha riktigt tråkigt på jobbet. Gör aldrig något tillsammans med dina kollegor, fika själv och gå aldrig på After Work.
·  Träna dig i att framföra kritik på ett riktigt destruktivt sätt. Det ökar chansen för att dina kollegor gör misstag så att du kan framstå som bättre än dem.
·  Sätt upp onåbara, omöjliga och ointressanta mål. Kommunicera aldrig med kollegor och ledning för då ökar chansen att ni missar vissa uppgifter och att andra uppgifter görs 2 gånger.
Vill du istället ha mer arbetsglädje så kan du läsa Tips för ökad arbetsglädje!
Vill du sabba ditt liv mer så kan du läsa inläggen i serien: Sabba ditt liv!
You Rock!!!
 

Du kanske också gillar:

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *