Så blir du en Rockstjärna på kundservice! 3 kommentarer
Jag har intervjuat VD:n Jennifer Lind om hur du blir en Rockstjärna på kundservice och bemötande.
Jennifer är född i en entreprenörsfamilj där både mamma, pappa och morfar var företagare. Jennifer började sin karriär i moderns företag och jobbade där i många år. Det är tufft att jobba i ett familjeföretag och många timmar läggs ner i företaget. Sedan blev Jennifer kompanjon med sin man i ett städföretag som från början var ett enmansföretag men som i dag har 25 anställda.
Att driva ett städföretag är en ”skitig” bransch och konkurrensen är hård, både om jobben och om anställda. De har väldigt många anställda från olika nationaliteter då det är väldigt få svenskar som söker den här typen av jobb vilket ger en del utmaningar för Jennifer som företagsledare.
Utmaningarna har blivit fler och kundservice, bemötande och personalvård har blivit ännu viktigare för att kunna överleva konkurrensen. Företagandet har utvecklats till att det idag främst sker en ökning av tjänsteföretagen och det är där jobben finns. Jennifer ser att branschen i sig har blivit mer attraktiv i och med att vi idag har ROT och RUT avdrag och därmed är det även mer attraktivt att jobba inom städbranschen. För Jennifer handlar entreprenörskap om att gå från idé till handling och från handling till mål.
Hur blir du då en Rockstjärna på kundservice?