Attraktionslagen och tankar när det är svårt 2 comments


Positiva tankarHallå alla Härliga! Jag hoppas ni har en lika fantastisk dag som jag har idag. Ju fler dagar jag har haft som mål att vara glad och lycklig desto lättare har det gått och nu är det så att det går automatiskt. Jag behöver inte ens säga till mig själv att jag hade det som dagligt mål utan det bara blir så. Nu betyder ju inte det att jag aldrig stöter på några motgångar för det gör jag absolut men det som förr var tuffa utmaningar för mig är idag inte mycket att slösa tid på och mindre utmaningar märker jag inte ens. Jag märker att det ska väldigt mycket till för att jag ska tillåta att mitt goda humör ska rubbas och det finns bara en enda anledning till det och det är för att jag inte vill skapa motstånd mot allt det goda som kommer till mig genom att sänka min vibration pga yttre omständigheter som jag ändå inte kan påverka. Jag tänkte idag skriva om hur man kan tänka positivt trots att de yttre påfrestningarna är så stora och jag hoppas ni kommer gilla och känna igen er i det här inlägget.

Jag får många frågor kring hur man ska kunna tänka positiv när omständigheterna är riktigt tuffa och svåra att blunda för. När man ständigt blir påmind om det man inte önskar.

Det är lätt att tänka positivt kring att man vill ha en ny bostad om man redan har någonstans att bo. Men, det är inte lika lätt om man är hemlös.

Det är lätt att tänka positivt kring att hitta en partner om man är nöjd med sitt liv. Det är inte lika lätt om man har en idiot till ex som ringer och skriker i luren titt som tätt.

Det är lätt att vara positiv kring att attrahera några tusenlappar extra för att unna sig något när man har en bra ekonomi. Det är inte lika lätt när de pengar man har knappt räcker till mat.

Det är lätt att vara positiv kring sin önskan att vara frisk när man har en stukad fot. Det är inte lika lätt om man ständigt har ont i kroppen med en smärta som hela tiden påminner en om eländet.

Ja, ni fattar, vá?

Så, hur gör man då för att vara positiv när det är väldigt jobbigt?

Oavsett hur jobbigt det är så finns det en sak som du kan göra och det är att ändra dina tankar vilket är tur för det är det enda sättet att finna någon form av lättnad och för att få till en förändring. Om du till exempel har en rejält dålig ekonomi så är det troligt att du ofta säger: ”Jag har inte råd” vilket ger en negativ känsla och sänder ut vibrationen av brist på pengar vilket bara ger mer brist på pengar. En formulering som då är mer positiv men som också är sann är: ”Jag prioriterar andra saker just nu”. Ändra hur du tänker och vad du säger kring pengar och försök hitta andra formuleringar som är sanna men ändå mer positiva. Du kan till exempel säga: ”Jag älskar tanken på att ha mycket pengar”, eller ”Jag gillar tanken på att njuta av friheten”. Och om du inte kan komma på en enda tanke kring pengar som känns bra så lämna ämnet och fokusera på något helt annat som gör dig glad och sen kan du börja leka med tankar kring pengar igen.

medinilla-641397_1920

 

Något jag ofta får frågan om är hur man gör när man har smärtor för då blir man ju hela tiden påmind eftersom det gör ont. Det finns några saker som gör det lättare för oss att tänka negativt och det är trötthet, hunger och stress. Anledningen till det är att vi inte är så uppmärksamma på våra tankar och då är det lättare för de negativa tankarna att få fäste. När man har ont så går det åt väldigt mycket energi så man blir tröttare än utan smärtor så därför är det viktigt att sova extra mycket och så se till att man äter så nyttigt som möjligt och stressar så lite som möjligt. Då har man lagt en bra grund för att inte få negativa tankar i onödan så att säga. Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag inte förespråkar affirmationer som ligger långt från sanningen. Så affirmationer som ”Jag är smärtfri” blir ju nästan som ett hån när man hela tiden känner smärtan så det är ingen bra idé. Däremot så finns det sanningar som är mer positiva än att fokusera på hur ont det gör. Man kan t ex vara hoppfull fast man har ont. Man kan hoppas att det snart kommer en behandling som botar ens sjukdom. Och det är bättre att känna sig hoppfull än rädd. Här är exempel: ”Andra som varit i samma situation som jag har blivit smärtfria”, ”Jag har förmågan att hitta en metod som gör mig smärtfri”, ”Jag älskar tanken på att vara smärtfri”.

När man har ständiga smärtor så leder det ofta till att man blir negativt inställd till sin kropp vilket försämrar situationen så där är det viktigt att hitta saker som man uppskattar med sin kropp så man blir mer vänligt inställd till den för det spelar ju ingen roll hur mycket du skäller på din kropp, smärtorna försvinner inte för det. Uppskatta allt det som fungerar som det ska med din kropp t ex, lungor, ben, hjärta, hjärna  etc. Om du känner dig modig så kan du även börja bli vän med smärtan och visa den uppskattning. Uppskatta smärtan eftersom den signalerar till dig att något är i obalans. Prata gärna med smärtan: ”Jag hör att du säger att något är i obalans men jag vet inte vad du vill att jag ska göra åt det”. Avslappning brukar vara bra mot smärta så dagliga meditationer är väldigt bra. Börja också leta efter tillfällen varje dag då du märker att smärtan dämpas något. Skriv ner varje tillfälle och försök skapa många sådana tillfällen varje dag. Var befinner du dig? Vad gör du? Lättar smärtan i en speciell ställning? Distraheras du från smärtan när du gör något speciellt? Bestäm dig för att göra det du kan för att lindra smärtan. Se det som en utmaning som din kropp har gett dig. Vilka alternativ finns det som du inte har testat? Medicinsk yoga? Akupunktur, Akupressur, Energiterapier, Zonterapi, Taktil Massage? Googla och se om du hittar berättelser om folk som blivit av med sina smärtor. Sluta prata om hur ont du har för det lägger ett negativt fokus på din smärta och det vill du inte. Ni ska bli vänner nu och du ska hjälpa smärtan att lämna din kropp.

Men oavsett om det handlar om pengar, bostad, en partner, ett par skor, smärtfrihet eller en bil så är konceptet detsamma, för att få till en förändring så måste du göra en förändring i dina tankar och dina känslor. Så länge du fortsätter att tänka tankar som skapar de känslor du har nu och har haft tidigare så kommer du fortsätta att ha det liv du har idag. Inget kommer att förändras innan du gör en förändring inom dig.


 

Mer om attraktionslagen:

E-kurs om Attraktionslagen hittar du HÄR.

Känner du att du behöver lära dig bryta negativa tankemönster så finner du en guide för positiva tankar genom att klicka HÄR

Vill du se mig föreläsa så hittar du mer info och biljetter genom att klicka HÄR.

Alla inlägg om attraktionslagen hittar du HÄR.

Min Facebook-grupp om attraktionslagen hittar du HÄR.

 

Du kanske också gillar:


Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

2 tankar om “Attraktionslagen och tankar när det är svårt

  • Geddfish

    Min idé på denna Kvinnodagen.
    Jag hade letat efter en underklänning. Hittade en på en fin Strumpan-butik, som var perfekt. Det visade sig att de hade 20 % denna veckan. Och då tänkte jag, varför inte unna mig lite mer? Så det blev ett par behagliga underklädesplagg till. Jag tog bort känslan att \”inte ha råd\” utan kände \”det här är jag värd\”.
    Kram, Gerd

    • Klokegård Inläggsförfattare

      Att ändra känslan på det sättet är precis det jag menar när jag skriver att man måste göra en förändring inombords för att få till en yttre förändring. Där fick du 20% av Attraktionslagen. 🙂

      Kram!