Rasmus Biasi


Varför når vissa framgång? 9 kommentarer

Man kan diskutera vad som är framgång vilket i sig är väldigt intressant men det här inlägget kommer istället fokusera på något som också är väldigt intressant och det är varför vissa når framgång och andra inte. Och det är ett fenomen som jag gärna studerar på olika sätt. Jag har dels haft förmånen att intervjua en rad personer som är framgångsrika på sitt område och brukar ofta titta på intervjuer på TV där framgångsrika personer intervjuas.

En sak som jag tycker är ganska tydlig när man lyssnar till framgångsrika personer är att de ofta på ett eller annat sätt sticker ut; det kan vara rent utseendemässigt, hur de uttrycker sig eller deras åsikter. Eller en kombination av dessa.

En annan sak jag tycker man kan se är en beslutsamhet och övertygelse som man inte möter hos alla. Man får känslan att dom vet precis vilket målet är och det finns ingen tvekan om att dom kommer nå målet. Det fascinerande här är inte att dom vet vilket mål dom har för det har dom flesta utan det slående är just övertygelsen om att dom kommer nå målet. Det finns inget annat alternativ.

Toppsäljaren, Rasmus Biasi, sade i en intervju jag gjorde med honom att man ska vara egoistisk i den meningen att man hela tiden fokuserar kring sitt mål och inte låter sig distraheras till att göra saker som för en längre från målet. Det handlar inte om att trampa på andra utan helt enkelt om fokus och målmedvetenhet. Vilket också hänger ihop med att släppa tankarna på vad andra ska tycka.

Rockstjärnestatus för framgång!

Och här vill jag citera Ronald Lindblom som formulerar det så suveränt:

När man släpper behovet av andras gillande, får man hur mycket som helst.

Avsaknad av behovet att få andras gillande  är också något som märks hos många som nått framgång vilket är fascinerande. Och även en väckarklocka att strävan efter andras gillande hindrar dig från att nå den framgång som du förtjänar.

Dom som jag har intervjuat och pratat med i andra sammanhang har också en annan sak gemensamt och det är ödmjukhet. Det är  väldigt människovänliga och generösa människor jag pratat med och den enda sortens egoism jag märkt har varit den konstruktiva sorten.

Till sist vill jag även ta upp umgänget. Det är sällan man ser att framgångsrika människor omger sig med dom som går runt i livet utan mål eller mening. Istället  umgås dom med kreativa, inspirerande och framåtdrivande människor. Ett umgänge som är baserat på både givande och tagande och som är utvecklande för alla.

Jag höll på att glömma en sak som får bli det sista och det är hårt arbete. Självklart så ligger det hårt arbete bakom all framgång, inget tvivel om den saken.

Jag kommer fortsätta mina iakttagelser i fenomenet framgångsrika människor  som fascinerar mig väldigt mycket så sista ordet  är inte skrivet än.

Vilka tankar har du om framgång?

Vad är framgång för just dig i ditt liv?


Roliga, relevanta höjdpunkter!

Nackdelen med en blogg är att nya inlägg puttar ner gamla inlägg som bara för att dom är gamla inte nödvändigtsvis är inaktuella. Därför vill jag med det här inlägget lyfta fram 3 väldigt bra intervjuer som jag gjort med 3 spännande människor.

1. Rasmus Biasi; Lär dig bli en Rockstjärnesäljare!

Rasmus Biasi!

Säljchef på Vesucon AB

När jag avslutade intervjun med Rasmus var jag så full av energi och hade ett gigantiskt leende på mina läppar. Att prata med Rasmus var en inspirerande energikick och jag kände att: ”tänk vad härlig världen skulle vara om alla var så positiva som Rasmus” och ”tänk om alla lade ner mer energi på att nå sina mål istället för på oväsentliga saker”. I den här intervjun så delar Rasmus med sig av sin härliga syn på vad framgång är och hur man kan nå dit.

Rasmus ledord: Hälsa + framgång = sant.

Stort tack Rasmus för den härliga intervjun!

2. Jennifer Lind; Bli en Rockstjärna på kundservice!

Jennifer

Jennifer Lind, VD, Städsällskapet

Wow! Vilken härlig kvinna! Ett yrväder av energi med ödmjukhet, empati och skratt i sin röst. Jennifer är styrelsemedlem hos Småföretagarnas Riksförbund samt VD för Städsällskapet och en person som jag gärna skulle ha som chef. Under intervjun får jag ta del av fantastiskt sunda och hälsofrämjande åsikter kring hur man tar hand om sin personal och kunder. Jennifers smittande skratt hängde kvar en lång stund efter intervjun och jag gick och småskrattade för mig själv upprymd och glad över att ha fått förmånen att intervjua Jennifer.

Motto i livet: Inget är omöjligt!

Stort tack för intervjun, Jennifer!

3. Niclas Christoffer; Unikhet som framgångsfaktor Rockar Fett!

Niclas

Författaren Niclas Christoffer!

Att intervjua en ståuppkomiker ger träningsvärk i magen av skratt, är han dessutom författare så saknar han inte ord. Det blev en lång intervju med många skämt men även en hel del allvar. Niclas, som har skrivit boken ”Som Zlatan fast bättre” berättade om en del motgångar han haft i livet och vad han lärt sig av dom. Han berättade bland annat om att han idag badar med en anka på huvudet och en massa andra tokigheter som ni kan ta del av i intervjun. Han ger oss också sina bästa tips för att våga vara unik och att skapa sig ett liv man älskar!

Niclas motto: ”En frisk människa önskar sig en miljon saker men en sjuk önskar sig bara en sak”.

Stort tack för alla skratt Niclas! Ser fram emot vår träff!

Stay tuned! Fler intervjuer på temat ”Rockstjärnestatus” kommer! You Rock!!!

 


Så blir du en Rockstjärnesäljare! 2 kommentarer

Jag har intervjuat toppsäljaren Rasmus Biasi om hur du lyckas med ditt säljande. Oavsett om du jobbar som säljare, är företagare eller entreprenör så kommer du i kontakt med sälj vilket för en del faller sig helt naturligt medan andra avskyr det.

Oavsett om du säljer, bilar, lägenheter, it-system, annonser, handskar, kläder, visselpipor eller medlemskap så är det alltid relationen med säljaren som kunden tackar ja till, det säger Rasmus Biasi, entreprenör, säljutbildare, filosof, livsnjutare, nörd på deltid, visionär, partner, bror (11 syskon), mediastrateg, komikeraspirant i mån av tid och säljstrateg.

Säljchef på Vesucon AB

Hur bli man då Rockstjärnesäljare?

Klicka nedan för att läsa mer!
(mer…)